Monday 21 August 2017

Java Code to find the minimum in an array

Problem:

Design and Implement an algorithm to find the minimum in an array.

Solution:

package array.programs;

import java.util.Scanner;

public class MinimumNumberInArray {

int[] numbers;
int min;

public static void main(String[] args) {
MinimumNumberInArray minimumNumber = new MinimumNumberInArray();
minimumNumber.getTheNumbers();
minimumNumber.findMinimum();
minimumNumber.printTheResult();

}

public void getTheNumbers(){
Scanner scanner = new Scanner(System.in);
System.out.println("how many numbers");
numbers = new int[scanner.nextInt()];
for (int i = 0; i < numbers.length; i++) {
System.out.println("enter number");
numbers[i] = scanner.nextInt();
}
scanner.close();
}

public void findMinimum(){
min = numbers[0];
for (int i = 0; i < numbers.length; i++) {
if(numbers[i] < min){
min = numbers[i];
}
}
}

public void printTheResult(){
System.out.println("the minimum value is " + min);
}

}


Output:

how many numbers
10
enter number
12
enter number
34
enter number
33
enter number
33
enter number
12
enter number
2
enter number
2
enter number
34
enter number
34
enter number
34
the minimum value is 2


No comments:

Post a Comment

Program for primality test in JAVA

Problem: ============= Program for primality test in JAVA What is primality test? A primality test is an algorithm for determining wh...